PostNL levert, Webshop ontkent retour!

Door Torrentus op dinsdag 14 januari 2014 19:37 - Reacties (25)
Categorie: -, Views: 9.216

Hallo Tweakers,

Gisteren kwam een vriend van me tot een hele nare ontdekking;
Vorige week maandag heeft hij een skilhelm en bijpassende skibril retourgestuurd naar het bedrijf waar hij het de week daarvoor gekocht had omdat de helm helaas niet goed pastte.

Bij het bedrijf waar de helm vandaan kwam is het niet nodig om vooraf een retour aan te melden, er zit een bon in het pakket die ingevuld kan worden en vervolgens moet het pakket teruggestuurd worden.

En zo is het gebeurd; vorige week maandag heeft hij het pakket bij PostNL op de post gedaan, voorzien van ingevuld formulier terug naar het adres van de leverende partij. Daarbij gekozen voor de standaard PostNL-verzending (à ¤6,75).

Vermeld was dat het bedrijf direct na ontvangst van de retour een bevestiging zou mailen, maar die bevestiging bleef uit. Gisteren dan toch maar eens gebeld naar het bedrijf, want track-trace gaf aan dat de helm vorige week dinsdag al geleverd was.

Telefoniste beweert dat ze geen openstaande retouren meer hebben en dat er niets is ontvangen. PostNL beweert dat het pakket wél geleverd is.

Vraag aan jullie; zijn er volgens jullie nu nog mogelijke vervolgstappen zodat hij niet ¤160,- verlies hoeft te accepteren?

Het is mijn inziens sowieso aantoonbaar dat het pakket aan PostNL is overgedragen, er is semi-aantoonbaar dat het pakket is geleverd; de Track&Trace geeft dit immers aan. Maar doordat er niet voor een aangetekende verzending is gekozen, is er geen handtekening beschikbaar. Er zijn dus twee mogelijkheden; óf de PostNL(-bezorger) óf het bedrijf zelf heeft het pakket achterovergedrukt of kwijtgemaakt.

http://tweakers.net/ext/f/mmJOJV0B79ERrZ1RHIRrlaPc/full.png
PostNL-Track&Trace

Edit: Hoe het uitendelijk goed gekomen is weet ik niet, óf de bezorger heeft zich nog eens achter de oren gekrabt óf de webwinkel heeft nog eens goed gezocht (bij beiden waren klachten ingediend), maar zojuist ontving mijn vriend goed nieuws:

http://tweakers.net/ext/f/5UDeiPDiT6Oyc1MzitzHFjk8/full.png
Eind goed, al goed!

Volgens mij verzendt hij nooit meer on-aangetekend pakketjes, maar dit keer heeft hij erg veel geluk gehad! :) Bedankt voor het meedenken allemaal :)

Volgende: Wat Facebook allemaal van je weet! 08-'13 Wat Facebook allemaal van je weet!

Reacties


Door Tweakers user mcsluis, dinsdag 14 januari 2014 19:52

Volgende keer voor ¤1,30 meer aangetekend verzenden dus. Denk dat hij gewoon zijn verlies moet nemen. PostNL zegt dat ze hebben afgeleverd, echter er is niet voor getekend, dus er is geen bewijs dat het bij de webshop is afgegeven en in ontvangst is genomen.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 januari 2014 19:54]


Door Tweakers user Torrentus, dinsdag 14 januari 2014 19:58

Dat vrees ik ook inderdaad. Ik vind alleen zelf dat dat zo klaar als een klontje was geweest als PostNL inderdaad toegegeven had het pakket kwijtgeraakt te zijn (status die op 'In Sortering' blijft hangen o.i.d.), maar als de Track&Trace-status 'Zending is afgeleverd' weergeeft, heeft de bezorger het pakket dus fysiek gescand (en afgeleverd).

Daarom heb ik zelf eigenlijk heel erg het idee dat hij wel degelijk afgeleverd is, en dat hij, opzettelijk of niet, kwijtgeraakt is bij het bedrijf in kwestie.

Het voelt zo oneerlijk; er is aan te tonen dat het pakket verzonden is, het is alleen erg moeilijk om een schuldige aan te wijzen. Het is óf PostNL (ik schat die kans erg klein; dan moet de bezorger het pakket wél gescand maar niet gegeven hebben = gewoon achteroverdrukken) of de webshop, die ik niet verdenk van het opzettelijk doen van dit soort praktijken, maar waar het wel goed mogelijk is dat iets 'kwijtraakt' in het proces.

Het bedrijf reageert trouwens erg passief; 'Vraag maar bij PostNL'; mijn inziens had daar ook vanuit hun nog wel wat meer onderzoek naar deze kwestie gedaan kunnen worden..

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 januari 2014 20:00]


Door Tweakers user woekele, dinsdag 14 januari 2014 20:03

Op deze manier kunnen ze je natuurlijk wel altijd naaien. Gewoon standaard-procedure maken dat je zegt niks ontvangen te hebben... |:( Zou fijn zijn als TNT kon achterhalen welke bezorger het was en vragen of die nog wat wist, maar zal wel te lang geleden zijn, hij doet zoveel pakketjes... Eerlijk gezegd vermoed ik dat de webshop het gewoon kwijt is geraakt, of het bij de buren van hen ligt, etc. etc. Er is nog wel een kans dat het terecht komt.

Door Tweakers user Piemol, dinsdag 14 januari 2014 20:04

Waarschijnlijk ben je gewoon de Sjaak :)
Zelf jaren geleden een soortgelijk probleem gehad, maar waarbij de PTT (of misschien toen al TNT) erkende dat het ontvangende bedrijf inkomende goederen erg goed had gedocumenteerd dus dat het pakket waarschijnlijk door de PTT zelf kwijt was gemaakt.
Of eigenlijk door de bezorger.
Recht op vergoeding had ik niet, omdat ik dan, inderdaad, voor verzekerde zending had moeten kiezen.
De conclusie die ik trok, dat de aangeboden dienst van PTT dus eigenlijk een gokdienst was, er is immers niet altijd kans van slagen, was de medewerker het wel mee eens.
Maar dat hij het er mee eens was, betekende niet dat hij de bedrijfsregels en/of wettelijke kon omzeilen en meewerken aan een vergoeding.

Zelfs als er voor een pakket getekend is kan het betekenen dat de bezorger het pakketje gewoon mee naar huis heeft genomen.
Alleen dan maak je wel kans op vergoeding, alleen heb je daar niets aan als het urgente post is of als er iets van emotionele waarde werd verstuurd.

Door Tweakers user Ample Energy, dinsdag 14 januari 2014 20:04

Dat geld zal hij kwijt zijn. Beetje vreemd om het onverzekerd en zonder aantekening te versturen. Je gaat er natuurlijk vanuit dat alles helemaal goed gaat, maar daar kun je niet vanuit gaan. Dure les, maar hij is nu in ieder geval een stuk wijzer.

Als hij het in het vervolg weer wat gaat terugsturen, moet hij het overigens wel van tevoren aanmelden! Anders krijg je de volgende dure les: "we hebben inderdaad je pakket ontvangen, maar hij was leeg/bevatte een ander product".

Door Tweakers user Gomez12, dinsdag 14 januari 2014 20:07

Tja, het enige waar je dus bewijs van hebt is dat PostNL het in bezit heeft gehad, dus je moet bij PostNL klagen, alleen PostNL heeft keurige regeltjes dat er voor onverzekerde post er niets vergoed hoeft te worden.

Bij het bedrijf moet je sowieso niet zijn, je vriend is de verzender en die is verantwoordelijk dat het daar aankomt. (Draai het eens om, als het bedrijf via de T&T had gezegd geleverd te hebben en je vriend had niets ontvangen dan had je vriend toch ook niets betaald, dan werd er toch ook gezegd : Winkel lever maar een nieuwe en zoek zelf maar met PostNL uit wat er met de vorige is gebeurd).

Bij waardepakketten / retourpakketten moet je simpelweg altijd goed kijken naar het verzekerde bedrag (ik meen dat dat bij standaard aangetekend nog steeds niet al te hoog is)

Er is btw nog een 3e mogelijkheid : Bedrijf heeft uitbetaald en bedrag hangt ergens bij de bank (er waren ten tijde van telefoneren geen openstaande retouren en als hun 1x per week betalendan kan dit elkaar net kruisen). Ik geef je er niet veel hoop op en ik zou het zeker niet afwachten (oftewel nogmaals in de telefoon klimmen om te vragen wanneer de laatste retour over order x/y/z gegeven is) maar het is nog wel een mogelijkheid

Door Tweakers user Torrentus, dinsdag 14 januari 2014 20:22

@Woekele,
Dinsdag is PostNL gebeld en is er inderdaad een klacht ingediend naar aanleiding waarvan PostNL de bezorger navraagt of die nog iets weet over de levering. Verwacht daar ook niet veel van, maar mogelijk gaat hij dan nog eens goed in zijn bus kijken o.i.d.

Hij was niet bij de buren bezorgd, konden ze wel melden (a.d.h.v. track/trace).

@Piemol,
En dat is inderdaad best wel gevaarlijk. Niet dat ik ineens alle bezorgers ga verdenken, maar als ik zie welk type hier mijn post bezorgt ("Doe eens normaal jonge!", en "Jij moet je bel eens nakijken jonge!" op dreigende toon nadat ik een klacht over onbezorgd pakket ingediend had), en zie hoe makkelijk ze eigenlijk met dit soort acties weg zouden kunnen komen... Tel daar nog bij op dat volgens mij meer dan de helft van de postbezorging door PostNL uitbesteed wordt; voor PostNL nog moeilijker om op toe te zien.

@Siempie
Dat is zeker de dure les.. Het is inderdaad zoals je zelf al zegt: "Het zal wel goed gaan"... Aanmelden was écht niet mogelijk bij dit bedrijf (wat zich overigens specialiseert in E-shop fullfillment... :/ ).

@Gomez
Je hebt gelijk, als je het omdraait zou ik inderdaad ook niet betalen als het niet geleverd was. Toch zijn 90% van de pakketjes die ik ontvang niet verzekerd/aangetekend verzonden; ik heb het idee dat een bedrijf (groot-afnemer van PostNL) een stuk sneller een 'case' geopend (en gesloten) krijgt dan ik andersom als particulier.

Er is gevraagd naar ontvangen retouren voor deze specifieke order; toen die niet gevonden werden is medewerkster gaan kijken naar 'openstaande' retouren, maar die waren er niet. Dus dat zit er niet in helaas ;-)

Door Tweakers user GrooV, dinsdag 14 januari 2014 20:30

Gaat het toevallig om Topsnowshop?

Door Tweakers user Torrentus, dinsdag 14 januari 2014 20:32

GrooV schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:30:
Gaat het toevallig om Topsnowshop?
Klopt. ;) Afgeleid uit het plaatje of toevallig zelf ook ervaringen mee?

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 januari 2014 20:43]


Door Tweakers user Gomez12, dinsdag 14 januari 2014 20:40

Torrentus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:22:
@Gomez
Je hebt gelijk, als je het omdraait zou ik inderdaad ook niet betalen als het niet geleverd was. Toch zijn 90% van de pakketjes die ik ontvang niet verzekerd/aangetekend verzonden; ik heb het idee dat een bedrijf (groot-afnemer van PostNL) een stuk sneller een 'case' geopend (en gesloten) krijgt dan ik andersom als particulier.
Voor contractklanten kan je wel iets doen. Maar je moet het zo zien : Ik geef jou 6,75. Daarvoor maak jij zeg maar 5 euro kosten en daarna komt de klant zeggen dat je het uit moet gaan zoeken. Hoeveel uitzoekwerk zou jij zelf (zakelijk gezien) doen voor 1,75?

Voor een contract dat gewoon 20.000 per jaar oplevert kan je nog wel iets doen, maar voor een eenmalige particuliere verzending is het geld al zo ongeveer op op het moment dat ze de telefoon opnemen....

En waarschijnlijk gaat er zo wel weer iemand komen die gaat zeggen dat service belangrijk is en niet het geld wat je ervoor uitgegeven hebt, maar ik probeer gewoon een indicatie te geven wat je kan verwachten.

Qua oplossing kan je nog wel via twitter webcare oid een berichtje de lucht in sturen, dan krijgen ze nog additionele pr-kosten erbovenop als ze het niet oplossen (en dus gaan ze meer moeite doen).

Maar qua reeel zijn, tja kans is zeer groot dat het een subcontractor was en die krijgt waarschijnlijk zelfs minder betaald als hij het pakketje in zijn auto vind (dan is het nooit afgeleverd dus , geen aflevering is geen betaling en mocht het heel slecht lopen zelfs nog een onderzoek naar wat er van hem die dag wel afgeleverd is). Dus die kan wel in zijn auto kijken, maar al vind hij het hij kan het bijna niet meer bezorgen.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 januari 2014 20:48]


Door Tweakers user Torrentus, dinsdag 14 januari 2014 20:42

Nouja, ik denk dat er van die 6,75 euro die iedereen betaalt collectief geld in een 'uitzoekpot' (zou moeten gaan/)gaat. Dat is namelijk de basis van het product wat je aanbiedt; het leveren van een pakket.

Vergis je niet dat je, als dit vaker en vaker gebeurt, ook die particuliere klanten gaat verliezen..

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 januari 2014 20:42]


Door Tweakers user Gomez12, dinsdag 14 januari 2014 20:55

Torrentus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:42:
Nouja, ik denk dat er van die 6,75 euro die iedereen betaalt collectief geld in een 'uitzoekpot' (zou moeten gaan/)gaat. Dat is namelijk de basis van het product wat je aanbiedt; het leveren van een pakket.
Definieer "Het leveren van een pakket"... Er is namelijk nergens gespecificeerd aan wie het pakket geleverd moest worden.

Op het moment dat de postNL-man het gewoon aan een klant in de winkel in het desbetreffende pand gegeven heeft (of op de balie gelegd, of op de stoep gegooid of... of...) dan is het pakket geleverd op dat adres.

Verstuur het aangetekend en de bezorger mag nog steeds alle voorgaande methodes gebruiken zolang hij maar een handtekening heeft van iemand (al is het van een zwerver die voor de deur slaapt)

Aangetekend met identificatie plicht, tja dan ga je pas ergens komen. Maar als je dat bij een bedrijf doet dan is pietje net op vakantie of vrij of ...

Het probleem is simpelweg dat je iets verwacht wat niet geleverd kan worden omdat de postbode in principe niet weet wie er waar werkt (oftewel aan wie hij het moet geven)

Door Tweakers user Salandur, dinsdag 14 januari 2014 20:57

Altijd lastig, dit soort zaken. Ik werk zelf bij de grootste nederlandse online winkel en heb een tijdje aan het retourenprocess mogen sleutelen, dus ben wat 'verpest' met achtergrond informatie.

1) PostNL pakketbezorgers vullen niet altijd het formulier juist in. Soms leveren ze het af bij de buren, maar staat het niet juist in het systeem. Vaak weten ze het de volgende dag nog, maar een week later niet meer. Dus, als je een pakket verwacht en volgens de status is het bezorgt: direct bellen! Nu is dit een pakket de andere kant op, dus wordt dat wat lastiger.
2) Als het bedrijf gebruik maakt van het een extern bedrijf voor magazijnbeheer en verzenden, kan het prima zijn dat het pakket daar nog niet goed afgehandeld is, en dus de retour nog niet bekend is. Maar dan nog, een week is wel erg lang voordat het pakketje goed geadministreerd is.

En je mag van een bedrijf als PostNL wel enige professionaliteit verwachten qua uitzoeken of een pakketje daadwerkelijk geleverd is. Ookal is de particuliere markt klein, ze zouden daar genoeg aan moeten verdienen om ook die zoekgeraakte pakketen uit te kunnen zoeken.

Door Tweakers user XallaX, dinsdag 14 januari 2014 21:05

Postnl aansprakelijk stellen voor kwijtgeraakte post is erg moeilijk.
In hun algemene voorwaarden staat dat ze alleen aansprakelijk zijn voor aangetekende zendingen (50 euro bij post en 500 euro bij pakketjes).

http://www.postnl.nl/voorthuis/images/AV_Universele%20postdienst_tcm213-534926.pdf
(pagina 13 hoofdstuk 9, aansprakelijkheid)

De Postwet 2009 bepaalt dat de postbezorger niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte post, tenzij deze aangetekend of verzekerd verstuurd is. Of als de postbezorger zelf opzettelijk, roekeloos of grof nalatig heeft gehandeld.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025572/geldigheidsdatum_14-01-2014#Hoofdstuk4
(Hoofdstuk 4 artikel 29)

Ik denk dat je helaas een probleem hebt.

Persoonlijk zou ik in dit geval kijken of de winkel onder druk te zetten is met een screenshot zoals hierboven. Dit toont namelijk aan dat het pakket is verzonden en afgeleverd. Juridisch heb je daar niet veel aan maar wie weet gaan ze toch overstag.

De volgende keer toch een duurdere verzendmogelijkheid gebruiken ...

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 januari 2014 21:08]


Door Tweakers user EvilItSelf, dinsdag 14 januari 2014 21:07

Is het wel op het juiste adres afgeleverd??? Ik werk zelf bij een bedrijf waar we op nummer 12a zitten en nummer 12 zit aan de straat. Een paar weken later komt het product pas boven zetten.

Door Tweakers user Strunkie, dinsdag 14 januari 2014 21:19

Plaats gewoon even een berichtje op FB, dan voelen bedrijven iets meer druk om het fatsoenlijk op te lossen.
https://www.facebook.com/topsnowshopnl

Door Tweakers user Gomez12, dinsdag 14 januari 2014 22:14

XallaX schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:05:
Persoonlijk zou ik in dit geval kijken of de winkel onder druk te zetten is met een screenshot zoals hierboven. Dit toont namelijk aan dat het pakket is verzonden en afgeleverd. Juridisch heb je daar niet veel aan maar wie weet gaan ze toch overstag.
Ben jij ook zo makkelijk als het omgekeerde gebeurt?
Strunkie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:19:
Plaats gewoon even een berichtje op FB, dan voelen bedrijven iets meer druk om het fatsoenlijk op te lossen.
https://www.facebook.com/topsnowshopnl
Mag wat jou betreft dan ook een bedrijf een berichtje op jouw FB plaatsen dat jij probeert om onder een betaling uit te komen als het omgekeerd gebeurt? Of werkt het dan anders?

Door Tweakers user XallaX, dinsdag 14 januari 2014 23:06

Offtopic:
Gomez12 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:14:
[...]
Ben jij ook zo makkelijk als het omgekeerde gebeurt?
Ik geef mensen geen keuze. Altijd verzekerd verzenden met handtekening, wil men een ander optie prima maar dan mag je dit per mail aangeven en krijg je van mij per mail de waarschuwing dat niet verzekerd verzenden voor eigen risico is met het verzoek per mail te bevestigen dat je daarmee akkoord gaat. Als het dan wel fout gaat geef ik niet thuis (en sta in mijn recht).

Ontopic:

Winkel onder druk zetten kan geen kwaad, de screenshot toont de ontvangst aan.
Muggeziften over wel of niet verzekerd verzenden ... ach ik kan wel even doorgaan ...

Op de site van de winkel in de retour instructies niets staat over verzekerd verzenden. Klant heeft gewoon gedaan wat op het formulier en in de voorwaarden op de site staat en dat is retour zenden en de kosten hiervoor betalen.

Daarmee heeft Torrentus toch aan die voorwaarden voldaan?
Volgens zijn screenshot is het pakket binnen.


Zie hieronder:

Kan ik mijn bestelling retour zenden ?
Ja, u kunt de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen. In deze periode kunt u de bestelling indien mogelijk in orginele verpakking terugsturen, in oorspronkelijke staat, onbeschadigd en compleet. Vult u ook even het retourformulier in en voeg deze bij in de doos (klik hieronder), zodat we de reden weten waarom het product terugkomt.

Naar welk adres moet het pakketjes verstuurd worden?

U dient een pakketje retour te sturen (mag met de orginele omdoos) gericht aan ons logistiek centrum vsn Alpak Shopservices in Lopik en met het ingevulde retourformulier in de omdoos (hierboven te openen.) Het retouradres staat op de pakbon.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Ja, tenzij anders overeengekomen (bijvoorbeeld bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (zgn. retourneerkosten) voor uw eigen rekening.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt ?

Krijg ik een melding als het geretourneerde pakje is aangekomen?

Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging per email wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt.


http://www.topsnowshop.nl/faq/?___store=default#answer3

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 januari 2014 23:08]


Door Tweakers user MicGlou, dinsdag 14 januari 2014 23:34

Eerst bij beide bedrijven officieel een klacht indienen, maak duidelijk aan de partijen dat je serieus bent en dat je verwacht dat er een oplossing komt en wanneer beide niet bereid dat je sowieso aangifte gaat doen van vermiste spullen, al is het om daarmee aan te geven dat je serieus bent. Wordt je nog niet serieus genomen, uiteraard aangifte gaan doen en de partijen hiervan op de hoogte brengen. Iemand die de boel probeert op te lichten zal niet zo snel de politie erbij willen betrekken. Plus dat aangifte sowieso een vereiste is om eventueel officiële stappen te kunnen ondernemen. Op het politiebureau kunnen ze je ook van informatie voorzien of je ernaar verwijzen mbt tot wat je beter wel en niet kan doen etc... dat is sowieso vrijwel altijd beter advies dan wat je hier zal op doen.

Misschien heeft de vriend een rechtsbijstandsverzekering? Ook altijd handig om even een telefoontje te doen voor wat advies, dan kan je ook wat beter onderlegd een gesprek in gaan met de partijen... daar kan je misschien wel het beste mee beginnen.

Maar vraag je uiteraard eerst even goed af of het je allemaal waard is... 160 euro is een hoop, maar of het echt de moeite waard is om er een officiele zaak van te maken... tja, veel opleveren zal het toch niet, daar zal niemand echt gemotiveerd van raken en de kans bestaat dan nog altijd dat je nog niets krijgt.

@Gomez... sorry hoor, maar je praat echt een hoop onzin. Ik kan er een hoop nonsens uithalen maar met deze sloeg je echt als een lul op een drumstel:
Definieer "Het leveren van een pakket"... Er is namelijk nergens gespecificeerd aan wie het pakket geleverd moest worden
Dat heet 'de geadresseerde'!

En er is geen enkele postbode die van PostNL te horen krijgt dat ze het pakketje maar ergens neer moeten leggen. Ik ga niet eens op de details in, want het gaat vrijwel allemaal nergens over... je wil blijkbaar helpen maar doet dat dan aub op een verstandige wijze en niet wat je gevoel zegt of hoe je denkt of hebt gehoord dat het zit... want zo zit het niet.

Door Tweakers user gentlemen, woensdag 15 januari 2014 02:29

Het kan ook zijn dat de koerier dacht om het mee naar huis te nemen ipv te leveren. Free helmet for him! Marktplaats checken of het daarop staat.

Door Tweakers user Kevinp, woensdag 15 januari 2014 08:12

Via een rechter zal je vast wel een deel terug krijgen. Immers is OF PostNL hier in gebreke of (en mijn ervaring meer waarschijnlijk) het bedrijf.

Melding maken bij PostNL en uitzoeken waar het paket is is sowieso nuttig. Immers is de bezorger een dief wanneer hij zelf voor het pakket tekenend en dit mee naar huis neemt.

Mijn zus heeft hetzelfde bij Vodafone mee gemaakt, nee mevrouw we hebben niks ontvangen. Na veel bellen, nou ja uit coulance krijgt u wel een nieuwe telefoon. Nou goed, geen probleem ( na 2 maanden bellen natuurlijk). Een week na de nieuwe telefoon kwam het originele pakketje met de kapotte telefoon retour van Vodafone.

Dat ding lag gewoon ergens op een plank. Nu is dit ongeveer hetzelfde verhaal.

De Bezorger is in dit geval nalatig geweest als PostNL het pakket kwijt is geraakt immers had het dan nooit als bezorgt aangemeld kunnen worden. Maar zou er nog altijd staan niet bezorgt of in bezorgroute.

Door Tweakers user JakeNL, woensdag 15 januari 2014 13:06

Bij mij is een pakketje, wat ik als briefpost had opgestuurd, kwijt geraakt. Pas nadat ik PostNL voorhield dat hun systeem de bezorgers baangarantie geeft tijdens het jatten uit postpaketten, kreeg ik een formulier waarop ik kwijtgeraakte post kan opsommen. Mocht het dan bij de PostNL gevonden voorwerpen teruggevonden worden, dan krijg je daarvan bericht.
Bij interesse voor het formulier, graag een PM

Door Tweakers user kstang80, woensdag 15 januari 2014 14:48

MicGlou schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:34:
Eerst bij beide bedrijven officieel een klacht indienen, maak duidelijk aan de partijen dat je serieus bent en dat je verwacht dat er een oplossing komt en wanneer beide niet bereid dat je sowieso aangifte gaat doen van vermiste spullen, al is het om daarmee aan te geven dat je serieus bent. Wordt je nog niet serieus genomen, uiteraard aangifte gaan doen en de partijen hiervan op de hoogte brengen. Iemand die de boel probeert op te lichten zal niet zo snel de politie erbij willen betrekken. Plus dat aangifte sowieso een vereiste is om eventueel officiële stappen te kunnen ondernemen. Op het politiebureau kunnen ze je ook van informatie voorzien of je ernaar verwijzen mbt tot wat je beter wel en niet kan doen etc... dat is sowieso vrijwel altijd beter advies dan wat je hier zal op doen.

Misschien heeft de vriend een rechtsbijstandsverzekering? Ook altijd handig om even een telefoontje te doen voor wat advies, dan kan je ook wat beter onderlegd een gesprek in gaan met de partijen... daar kan je misschien wel het beste mee beginnen.

Maar vraag je uiteraard eerst even goed af of het je allemaal waard is... 160 euro is een hoop, maar of het echt de moeite waard is om er een officiele zaak van te maken... tja, veel opleveren zal het toch niet, daar zal niemand echt gemotiveerd van raken en de kans bestaat dan nog altijd dat je nog niets krijgt.

@Gomez... sorry hoor, maar je praat echt een hoop onzin. Ik kan er een hoop nonsens uithalen maar met deze sloeg je echt als een lul op een drumstel:


[...]


Dat heet 'de geadresseerde'!

En er is geen enkele postbode die van PostNL te horen krijgt dat ze het pakketje maar ergens neer moeten leggen. Ik ga niet eens op de details in, want het gaat vrijwel allemaal nergens over... je wil blijkbaar helpen maar doet dat dan aub op een verstandige wijze en niet wat je gevoel zegt of hoe je denkt of hebt gehoord dat het zit... want zo zit het niet.
Met rechtsbijstand maken ze er vaak een zaak van indien het meer als 250 euro is. Je kan het altijd vragen natuurlijk. Vaak moet je trouwens tekenen voor ontvangst, hierbij kun je bij postnl natuurlijk om te kijken wie er getekend heeft.

Door Tweakers user Basilange, woensdag 15 januari 2014 16:27

Mensen hebben het ook over de service van postbezorgers van winkel naar klant.

Ik studeer nu al een tijd in Zweden en vind het heerlijk dat ik bij de supermarkt op de hoek mijn spullen kan afhalen.

Zij zijn open tot half 12 's nachts, mijn pakket ligt niet op de stoep of bij de buren.

Ik moet me op mijn buurt identificeren maar dat heb ik er zeker voor over.

Ook het smsje dat het op te halen is wardeer ik.

Door Move along, vrijdag 2 december 2016 11:33

Wat een nara situatie, maar gelukkig dat het goed is afgelopen. Want je leest vaak dat het toch mis kan gaan.

Gr.
Luke

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)

Voer de code van onderstaand anti-spam plaatje in: